Az erősportokról
2019. január 03. írta: D. János

Az erősportokról

Nem szeretem, ahogyan a többség kezeli az erősportokat. Már gyerekkorom óta megfigyeltem, hogy a legtöbb ember sokszor lenézi vagy nem is tartja igazi sportnak az erősportokat. Elmondok egy személyes történetet. Gyerekkoromban asztmás voltam, így igen rossz volt az állóképességem, a tüdőm egyszerűen nem bírta az igénybevételt. Természetesen már akkor elkönyvelte mindenki, hogy én soha nem lehetek sportoló, semmilyen értelemben, mert a sportokhoz átlagon felüli állóképesség kell. Azt persze senki sem vette észre – a pedagógusok sem – hogy az erőszintem mindez ellenére igen jó, hogy habár hosszútáv futásban mindig az utolsók között voltam – ha egyáltalán le tudtam futni – de rövid távon az élmezőnyhöz tartoztam (minél rövidebb volt a táv, annál előrébb végeztem). Azzal se foglalkozott senki, hogy imádtam fekvenyomni, hiszen úgy gondolták, hogy, aki fekvenyomni szeret és futni nem, az egyszerűen lusta.

Hosszú évek elteltével végül beletörődtem – annak ellenére, hogy kigyógyultam az asztmából – az állóképességem soha nem lesz átlagon felüli, viszont rájöttem, hogy a maximális erőmet képes vagyok magas szintre fejleszteni. Így elkezdtem erősportokkal foglalkozni, mint amatőr sportoló, majd mint edző is.
bench.JPG

Sajnos még manapság is nagyon gyakoriak azok a tévhitek, melyek szerint veszélyes a súlyzóval végzett edzés, a futás a leghatékonyabb zsírégető, illetve a nők nagydarabok lesznek a súlyok emelgetésétől, stb. Ezek a vádak nem is állhatnának távolabb a valóságtól. Először is elmondható, hogy a helyes technikával végzett ellenállásos erőedzés az egyik legkevésbé sérülésveszélyes mozgásforma. Érdemes utánakérdezni a hobbi erőemlők és a hobbi futók között, hogy hol van a több térdfájás. Az erőedzés a leghatékonyabb alakformáló is. Helyes étrend mellett remek testkompozíció javulást érhetünk el: egy jól megtervezett ellenállásos edzéssel, nem csak zsírt fogunk veszíteni, de izmosabbak, feszesebbek, összességében formásabbak leszünk. Természetesen egyetlen nő sem lesz túlságosan nagydarab vagy férfias az erőedzéstől, legfeljebb a túlevéstől vagy az illegális hormonkészítményektől.

Mindezeket azért írtam le, mert szeretném megragadni a lehetőséget és szólni azokhoz, akiknek nem fekszenek az állóképességi sportok, de szeretnének mozogni, formálni kinézetüket, esetleg sportolóvá válni. Ne adjátok fel! Legyetek erősportolók! Az erő minden fizikai képesség alapja. Ahhoz, hogy magas szintű állóképességet, gyorsaságot, robbanékonyságot vagy bármilyen sport-specifikus vagy külalakunkkal kapcsolatos célt érjünk el, először meg kell erősödnünk.

Az erőedzésnek is rengeteg fajtája van, nem csak az erőemelés és a súlyemelés tartozik ebbe a kategóriába, hanem például a maximális erőre koncentráló saját testsúlyos edzés, sőt a még a sprint edzés is.

A bejegyzés trackback címe:

https://azedzesjatek.blog.hu/api/trackback/id/tr714529442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BusinessandBarbell 2019.11.02. 20:43:00

Szerintem az erősportok népszerűtlenségét két dolog adja:

1. Nehéz. Más sportokkal ellentétben itt csak akkor lesz sikerélményed, ha mindig fejlődni akarsz. Ez azt jelenti, hogy egyre több energiát (időt és pénzt) kell beletenned már amatőr "noname" szinten is.

2. A közösségi médiában már csak elérhetetlen fizikumú nők és férfiak tudnak labdába rúgni, ami sokaknak elveszi a kedvét az egésztől.
süti beállítások módosítása