Miben vagyok jó?
2019. augusztus 14. írta: D. János

Miben vagyok jó?

Nemrégiben megkérdezte valaki tőlem, hogy miben vagyok jó, mint edző, vagyis miben más az általam tartott edzés, mint más edzőké. Rájöttem, hogy - habár nekem ezt könnyű megválaszolni - nem biztos, hogy az eddigi blog bejegyzések vagy Facebook posztok alapján erre bárki is tudja a választ rajtam kívül.

Erre a kérdésre a választ ott kell keresni, hogy milyen is vagyok én, milyen az én edzéshez fűződő viszonyom. Őszintén szólva az én edzéseim nem lesznek jók, nem fognak tetszeni mindenkinek, csak azoknak, akik legalább egy picit is hasonló beállítottságúak, mint én. Egész egyszerűen azért, mert az ő helyzetükbe látok bele a legjobban, ahogy a sajátomba is.

Nézzük hát, milyen vagyok én és kiknek ajánlom az edzéseinket?

Kezdjük azzal, hogy lusta vagyok. Ezt mi sem bizonyítja jobban mint, hogy egyetemista korom előtt egyáltalán nem sportoltam és ennek megfelelően bizony súlyproblémákkal is küzködtem. Amikor végül rávettem magam, hogy eddzek (mert mégis csak szupererőt és izomzatot szerettem volna) akkor is eleinte csak két gyakorlatot végeztem:

  • fekvenyomást (tetszett az ötlet, hogy fekve is lehet edzeni)
  • és lábnyújtást gépen (mégis csak legyen valami lábedzés :).

Erre a legtöbb edző azt mondaná, hogy borzalmas ötlet volt, mert nem kiegyensúlyozott az edzésterv és a lábnyújtó gép nem jó a térdnek és egyébként is “blablabla”. Viszont a lényeg az volt, hogy ahelyett, hogy ültem volna a számítógép vagy a tévé előtt, mégis csak mozgattam az izmaimat, és ez óriási különbség. Persze később komplexebb lett az edzésem, de elindulásnak, hogy megszeressem az ellenállásos edzést, ez is elég volt.

Szóval, ha te is lusta vagy, de mégis erősebb és egészségesebb akarsz lenni, nálunk a helyed!

A lustaság mellett rendkívül "geek" is vagyok. Szeretem a játékokat (PS4, PC, mobil), mindenhez mobil appot használok, szeretem a szuperhősös filmeket, képregényeket és így tovább. Mindez fura módon motivált is az edzésre, hiszen a legtöbb szuperhős izmos és erős. A legjobb, hogy rájöttem, ha erőedzést végzek lesznek olyan képességeim, amire mások szuperképességként tekintenek. Egy nagy súly megemelése vagy egy látványos és nehéz saját testsúlyos gyakorlat végrehajtása szuperhőshöz méltó tett. Nem beszélve róla, hogy vannak olyan kedvenc gyakorlataim, amelyeket szuperhősökről neveztek el (pl. Pókember- és Superman fekvőtámasz). Ezekről egy videót felvillantani a gamer közösségnek azért elég jó érzés (tudom túl sok ez egó). Mindemellett az edzés azt a szuperképességet is megadja, hogy sokkal tovább maradsz fiatal, mert az öregedés több folyamatát is ténylegesen visszafordítja. Említettem a mobil appokat és játékokat is. Szoktunk használni appokat, amik játékosabbá tudják tenni az edzést, így jól szórakozhatunk és nem fog munkának tűnni az edzés.

Ha te is szuperhős akarsz lenni és szeretsz játszani, nálunk a helyed!

Jellemző rám az is, hogy sok betegségen és sérülésen mentem keresztül. Voltam asztmás gyerekkoromban, volt térd és könyök problémám és sokáig gyenge volt az immunrendszerem is. Viszont pont e-miatt pontosan tudom, hogy hogyan lehet különböző betegségek mellett edzeni. Ismerem a rehab gyakorlatokat a legtöbb ízületi problémára és tudom, hogy egyes betegségek mellett, hogyan lehet úgy edzeni, hogy támogassuk a gyógyulást.

Ha úgy érzed betegség vagy sérülés miatt nem tudsz edzeni, de mégis tennél az egészségedért, keress meg és találunk megoldást!

3895db41-c321-44a2-9ca0-73c1b5c087f0.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://azedzesjatek.blog.hu/api/trackback/id/tr2215004784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása